Ezan ve Kametin Mekruhları:

1- Ezan ve kameti abdestsiz olarak okumak mekruhtur.

2- Şarkı okur gibi ezan okumak mekruhtur.

3- Cünübün, kadının, delinin ve sarhoşun ezan okumaları veya kamet getirmeleri mekruhtur. Ezan okudukları taktirde ise iade olunur. Kamet getirirlerse, kametleri iade olunmaz. Çünkü kametin tekrarı meşrû değildir. Fakat Cuma gününde olduğu gibi ezanın tekrarı meşrûdur.

4- Fâsığın yani büyük günahlar işleyerek şeriatın emrinin dışına çıkan kimsenin, sabinin yani iyiyi ve kötüyü birbirinden ayıramayan çocuğun ve oturanın ezan okumaları mekruhtur.

5- Ezan ve kamet esnâsında müezzinin konuşması mekruhtur. Hattâ bu esnâda kendine verilecek bir selâmı bile iade etmez.

6- Yolcunun ezan ve kameti bırakması mekruhtur. Zîrâ Mâlik b. Huveyris Radiyallâhu anhu şöyle demiştir:

قَدِمْتُ عَلَى رَسُولِ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَا وَابْنُ عَمٍّ لِي فَقَالَ لَنَا إِذَا سَافَرْتُمَا فَأَذِّنَا وَأَقِيمَا وَلْيَؤُمَّكُمَا أَكْبَرُكُمَا (ت عن مالك بن الحويرث)

″Amca oğlum ile beraber Resûlullah Sallallâhu aleyhi ve sellem’e geldim, bize şöyle buyurdu: Yolculuğa çıktığınızda ezan okuyun, kamet getirin, büyüğünüz size imam olsun.″[1]


[1] Sünen-i Tirmizî, Salât 38.